Ako ďalej ??
Ako ďalej ??
Rozhodol som sa niekoľko najbližších týždňov nepodporiť propagačné médiá platbou za reklamu. Tým nechcem povedať, že nebudem prispievať na túto webovú stránku, ktorú navštevuje oveľa viac čitateľov, ako som predpokladal. A ktorých počet sa blíži tisícke. Ďakujem!
V nasledujúcich mesiacoch budem dávať svoje názory zhruba v mesačnej periodicite. Možno
aj po každom zastupiteľstve dám k niektorým témam. A to robím aj teraz:
1. Zimné klzisko na Winterovej. Podľa skutočnosti ide o ďalší falošný úspech primátora. Obyvatelia, ktorí žijú aj s deťmi mimo centra a tých je úplná väčšina majú záujem športovať aj v zime, a možno aj s prispením mesta hlavne v zime, dajme tomu aj cez zimné prázdniny. Výsledok: pre niekoho! Uvažujme: minulý rok trvalo klzisko približne tri mesiace, denne sa korčuľovalo priemerne 28 osôb, teda celkom 2106 ľudí . keď to prepočítame na každú jednu osobu z tých 2106 sa vynaložilo 5,08 Eur. Keby bolo mesto rozdalo deťom vstupenky na „zimák“ v cene 5 EUR určite by bol efekt väčší. Z tých výsledkov som nepochopil o čo išlo mestu. O športovanie? O umiestnenie v centre mesta? o nejaký rozvoj aktivít? Pretože výsledkom je skoro nič, Alebo šlo o niečo iné? Vyzerá to, že určite.
Som presvedčený, že použiť „také“ klzisko v častiach, kde žijú deti a mládež – tak je využité najmenej trojnásobne - štvornásobne viac, a možno aj nie jedno, ale viac..... Ale, je všeobecne známe, že vedenie mesta, nieže nemá záujem o športové aktivity mládeže v meste, ono to buď to absolútne nezvláda, alebo to robí úmyselne . . .
2. Poslanci rozhodli o piešťanských blších trhoch ...... veľkej popularite sa podobné akcie tešia napríklad v Londýne, či v Moskve No, poslanci asi fakt nemajú do čoho pichnúť. Namiesto konštruktívnej roboty na projektoch rozvoja .... no čo, však aj v Londýne majú, prečo nie v Piešťanoch ..... alebo je za tým zase niečo iné ?
3. Mesto Piešťany, obec Moravany a Banka sa spoja do regionálneho združenia, ktorého cieľom je podporiť rozvoj cestovného ruchu ..... znovu ide iba o dôkaz, že v rozvoji cestovného ruchu Piešťany tápu „odušu“. Zabezpečíme podporu činnosti tohto združenia ... tak sa rozvoj cestovného ruchu neurobí nikdy a bude sa iba hrať na robotu. Prezentovať na výstavách, chodiť na výmeny, jednania – a výsledok ? no to poznáme už dosť dávno.
A takmer zanedbateľnú rozvojovú činnosť ospravedlňovať – vraj chceme hospodáriť rozumne. Tu nejde o to, či Piešťany budú investovať, tu ide o rozvojové investície – pozor zdôrazňujem slovo „rozvojové“ a to sú tie, čo pre Piešťany donesú finančný efekt a posilnia význam Piešťan. Po výstavách dokážeme chodiť pravidelne, míňať diéty – no bez akéhokoľvek efektu pre mesto. Že sa o nás dozvie svet ? Ha – ha- ha, takých akcií už bolo a nič. Návštevnosť Piešťan klesá. Stúpa tak hádam iba návštevnosť veľkých obchodných supermarketov, ale to aj bez výstav.
4. O parkovisku na Trajáne som už písal skôr. Iba slepí nevidí, že toto (parkovacie priestory na sídliskách) bude veľmi kritický bod pre obyvateľstvo Piešťan a nielen na tomto sídlisku už vo veľmi blízkej dobe. Veľmi blízkej. O tomto, akože úspechu nemá význam sa vyjadrovať, pretože absolútne nič nerieši... rovnako ako je celý pojem koncepcie rozvoja mesta, alebo, nech to zjednoduším akéhokoľvek rozvoja mesta pre vrchnosť „španielská dedina“.
5. A o zimnom vianočne vyzdobenom dojme návštevníka Piešťan tiež radšej nebudem hovoriť. Nevieme to! A stačilo by možno v čase vianočnom skúsiť sa pozrieť do iných miest. A chceme byť vraj vynikajúci. Preboha v čom?
SRDEČNE PRAJEM OBYVATEĽOM PIEŠŤAN V ROKU 2012 OVEĽA VIAC ÚSPECHOV, AKO TOMU BOLO DOTERAZ.
ján derďák