O koho ide v týchto voľbách?
Sľuby, ktorých je na propagačných výtvoroch plno a veľká väčšina sa nedá technicky aj finančne zvládnuť bez toho aby nezruinovala mesto.
A sú aj v printových médiách, a v regionálnej televízii...
Nakoniec prečo nie.
A kandidáti na primátora a poslancov sa predháňajú vo vymýšľaní sľubov, ktoré sú najohurujúcejšie a ktoré občana slabšej a labilnejšej povahy privádzajú do vytrženia. Do emocionálneho stavu, pripomínajúcom rozprávky v detstve. A ktorý ich berie vážne a na základe toho vyberá.
Keď si však uvedomíme, že každý poslanec má jeden hlas a rovnako dôležitý hlas (to zdôrazňujem) pri každom hlasovaní, či už v tej „branži“ niečo sľúbil, alebo je odborník, alebo je v tom odbore laik a plne sa musí spoľahnúť na múdrejších ako je v tej oblasti on – a naviac musí zohľadňovať rôzne záujmové skupiny, ktoré skoro vždy sú neobjektívne sú podobné emočné výkriky, ako je ľúbim Piešťany, a iná prezentácia úplne scestné.
Nový PRIMÁTOR
Ani jeden kandidát na primátora sa nevyjadril k vlastnému KNOW HOW na riadenie mesta.
Know how znamená po slovensky VEDIEŤ AKO !!!
Čo chce dosiahnuť pre mesto, ako to chce vykonať.
Aké má prepočty, kalkulácie, finančné krytie, prínosy, návratnosť . . . proste nič, čo by bolo odborne preukazné.
Druhá vec je, že či by to na obrázku, alebo na bilborde , alebo na guláši niekoho zaujímalo – na to by mali byť úplne iné formy. Tie spomínam napríklad v súvislosti s možnosťou televízie.
Doterajší primátor je opačný extrém. Ani nepokladá za potrebné – a má na to obrovský priestor, oznámiť ako chce zabezpečiť zníženie tých deficitov, ktoré mesto objektívne potrebuje. Dokonca už dve volebné obdobia takpovediac iba stráži, aby obrazne povedané nestúpil do kaluže.
Lenže tak sa žiadne úspechu nedajú očakávať. Nikdy. A keď tak buď náhodou, alebo dobrou prácou niekoho iného.
Medzi akcie, ktoré sú exemplárnym príkladom nezvládnutej funkcie patria napríklad:
* Vypracovanie takzvanej Stratégie rozvoja mesta v minulom volebnom období.
* Žiaden rozvoj turistického ruchu (za turistický ruch nemôžem považovať nejaké mimoriadne akcie - to nie je turistický ruch).
* Príbeh o kúpalisku Eva (inde majú areály vodných športov, aquacentrá, aquaparky ...
* Takzvaná spolupráca s Kúpeľami
* Aféra o diletantskom pokuse predať akcie kúpeľov Kúpeľom.
* Nič neurobenie s parkovaním na najväčšom sídlisku v Piešťanoch.
* Žiadna kultúra mimo centra (pokiaľ nemyslím vážne akcie na letisku, a na pri Váhu,
ktoré patria do súkromných podnikateľských aktivít).
* Výsledky „podporujúce“ podnikanie uvedené v marcovom AB-čku, ktoré vychádza z informácií Podnikateľskej aliancie Slovenska.
Pripomeňme si zo správy:
Aké je podnikateľské prostredie v Piešťanoch a okrese zo všetkých cca 76 okresov SR
- Verejná správa a legislatíva „ „ 67 miesto v rámci SR
-
- vplyv korupcie 69 miesto
- dopad šedej ekonomiky na podnikanie 59 miesto
- verejná správa 67 miesto
- hospodárenie miestnych samospráv 56 miesto
- 6 miesto pri využívaní internetových služieb
Ale pri elektronickej komunikácie s úradmi 61 miesto
Pre upresnenie: napríklad 61 miesto – to znamená, že najlepšie hodnotení je prvý v poradí a posledný 76 v poradí.
Toto jediné už nestačí ? To hovorí veľmi veľa o situácii u nás. A o nás voličoch.
A sú aj iné, ktoré nie je problém nájsť na internete
Nevidel som publikované žiadne kladné projekty, ktoré by boli realizované