O koho ide v týchto voľbách?

20.11.2010 07:00

    Sľuby, ktorých je na propagačných výtvoroch plno a veľká väčšina sa nedá technicky aj finančne zvládnuť bez toho aby nezruinovala mesto.
A sú aj  v printových médiách, a v  regionálnej televízii...
Nakoniec prečo nie.
A kandidáti na primátora a poslancov sa predháňajú vo vymýšľaní sľubov, ktoré sú najohurujúcejšie a ktoré občana slabšej a labilnejšej povahy privádzajú do vytrženia. Do emocionálneho stavu, pripomínajúcom rozprávky v detstve. A ktorý ich berie vážne a na základe toho vyberá.
Keď si však uvedomíme, že každý poslanec má jeden hlas a rovnako dôležitý hlas (to zdôrazňujem) pri každom hlasovaní, či už v tej „branži“ niečo sľúbil, alebo je odborník, alebo je v tom odbore laik  a plne sa musí spoľahnúť na múdrejších ako je v tej oblasti on – a naviac musí zohľadňovať rôzne  záujmové skupiny, ktoré skoro vždy sú neobjektívne  sú podobné emočné výkriky, ako je  ľúbim Piešťany, a iná  prezentácia  úplne scestné.

Nový  PRIMÁTOR
Ani jeden kandidát na primátora sa nevyjadril  k vlastnému KNOW HOW na riadenie mesta.
Know how znamená po slovensky   VEDIEŤ  AKO !!!
Čo chce dosiahnuť pre mesto, ako to chce vykonať.
Aké má prepočty, kalkulácie, finančné krytie, prínosy, návratnosť . . . proste nič, čo by bolo odborne  preukazné.
Druhá vec je, že či by  to na obrázku, alebo na bilborde , alebo na guláši  niekoho zaujímalo – na to by mali byť úplne iné formy. Tie spomínam napríklad v súvislosti s možnosťou televízie.

Doterajší primátor je opačný  extrém. Ani nepokladá za potrebné – a má na to obrovský priestor,  oznámiť ako chce zabezpečiť zníženie tých deficitov, ktoré mesto objektívne potrebuje. Dokonca už dve volebné obdobia takpovediac iba stráži,  aby  obrazne povedané nestúpil do kaluže.
Lenže tak sa žiadne úspechu nedajú očakávať. Nikdy. A keď tak buď náhodou, alebo dobrou prácou niekoho iného.

Medzi akcie, ktoré sú exemplárnym príkladom nezvládnutej funkcie patria napríklad:
*  Vypracovanie takzvanej  Stratégie rozvoja mesta   v minulom volebnom období.
*  Žiaden rozvoj turistického ruchu (za turistický ruch nemôžem považovať nejaké mimoriadne akcie  - to nie je turistický ruch).
*  Príbeh o kúpalisku Eva (inde majú areály vodných športov,  aquacentrá, aquaparky ...
*  Takzvaná spolupráca s Kúpeľami
*  Aféra o diletantskom pokuse predať  akcie kúpeľov Kúpeľom.
*  Nič neurobenie s parkovaním na najväčšom sídlisku v Piešťanoch.
*  Žiadna kultúra mimo centra (pokiaľ nemyslím vážne akcie na letisku, a na  pri Váhu,                       
   ktoré patria do súkromných podnikateľských aktivít).
*  Výsledky   „podporujúce“ podnikanie  uvedené v marcovom AB-čku, ktoré vychádza   z informácií Podnikateľskej aliancie Slovenska.
 Pripomeňme si zo správy:
Aké je podnikateľské prostredie v Piešťanoch a okrese zo všetkých  cca 76 okresov SR
     -    Verejná správa a legislatíva             „          „                67  miesto v rámci SR

- vplyv korupcie                                                               69 miesto
- dopad šedej ekonomiky na podnikanie                       59 miesto
- verejná správa                                                               67 miesto
- hospodárenie miestnych samospráv                            56 miesto
      -    6 miesto pri využívaní internetových služieb
          Ale  pri  elektronickej komunikácie s úradmi              61 miesto
Pre upresnenie: napríklad  61 miesto – to znamená, že najlepšie hodnotení je prvý v poradí a posledný 76 v poradí.
Toto jediné už nestačí ?  To hovorí veľmi veľa o situácii u nás. A o nás voličoch.
A sú aj iné, ktoré nie je problém nájsť na internete

Nevidel som publikované žiadne kladné projekty, ktoré by boli realizované